Akut till KS

Jag låg alltså och väntade på ambulansen på min närvårdsmottagning på morgonen den 22 april. Efter en liten stund kom de och jag fick kliva över på ambulansbåren och kördes ut. – Det är väl ok att vi slår på blåljusen, så går det lite fortare? frågade ambulanspersonalen. Visst whatever tänkte jag, som nog inte riktigt var mentalt där just då. Det enda jag kunde säga var: – Jag har aldrig åkt ambulans förut.

I efterhand har jag frågat min sambo, som fick sitta fram i ambulansen, ifall det var några bilar som väjde för oss. Han berättade att nästan alla bilar körde åt sidan när de hörde sirenen, och det känns lite coolt på nåt sätt för lilla mig. Det är bra att respekten för utryckningsfordon finns.

Vi kom till akuten på neurologiska kliniken på Karolinska universitetssjukhuset först. Där började jag nålas upp och tappas på prover. Efter en stund kördes jag till en övervakningsavdelning, där jag sedan fick ligga i de två dygn som jag väntade på operation.

No comments yet

Kommentera

