Idag 2 maj

Nu finns jag alltså på ett rehabiliteringshem för neurologiskt skadade personer. Här ska jag vara i två veckor för att börja träna upp mina förmågor så att jag förhoppningsvis kan bli helt återställd. Jag ska få ett individuellt schema med träning och jag tror att jag kommer att få åka hem på permis lite då och då, när jag känner för det. Jag får använda färdtjänst, för kollektivtrafiken är i det här läget inte att tänka på.

Inatt sov jag hemma för första gången sedan jag gav mig av till röntgenundersökningen den 22 april. Det var så skönt att komma hem och umgås med sambon och katterna, att få sova i sin egen säng, och gå en promenad i området.

Nu tar jag en dag i taget och har börjat tänka att det vore kul med att få besök. Att träffa vänner har inte riktigt kännts som om jag har orkat förrän nu. Det finns många medpatienter och personal att prata med förstås, men de känner mig ju inte som den person jag var innan. Men det har givit mycket att höra på andras erfarenheter.

Nu önskar jag mig själv en god kväll, snart är det middag!

4 comments so far

  1. Jojo on

    Nu har jag läst din långa berättelse. Vilken chock. Det är svårt att veta vad man ska skriva för kommentar. Jag skulle vilja ge dig en kram så här över nätet… Så fort det här har gått! 22:a april! Det är så fruktansvärt skrämmande och jag kan inte fatta att du varit med om en så läskig upplevelse, förstår att det känns som du är i en bubbla. Jag har ju opererats nyligen (dock av en trevlig anledning som du vet) och har i färskt minne hur det känns när hasa sig till toaletten är dagens stora bragd. Tänk vad underbart att du lever!!! Jag kommer gärna och umgås när du orkar 🙂

  2. gröna rummet on

    Men åh, jag hade ingen aning såklart – mina varmaste tankar till dig!

  3. Jenny on

    Hejsan! Det är skönt att veta att du mår bra. Jag tänker ofta på dig. Jag hoppas verkligen jag kan komma upp en sväng i sommar. Det skulle vara så skoj att ses igen.

    Sköt om dig!

  4. anna-stina on

    Tack för era positiva kommentarer! Just nu känns allting fint och jag funderar över vad jag ska ägna mig åt för roliga aktiviteter här på hemmet de kommande veckorna 🙂 Det finns stora möjlighteter att ägna sig åt skapande av olika slag.


Kommentera

