Magnetröntgen

Den 22 april kl 7.20 på morgonen magnetröntgades jag i ett läkarhus ganska nära mitt hem. Det var en annorlunda och lite skrämmande upplevelse att ligga i den trånga tunneln, när det lät som om någon stod över mig och slog med hammare eller borrade med slagborr. Efter röntgen sa personalen till mig att jag måste gå upp och prata med en av läkarna på närvårdsmottagningen och få resultatet. När jag kom upp till mottagningen fick jag direkt komma in i ett rum tillsammans med en läkare jag inte träffat tidigare. Omgående berättade hon: – Du har en hjärntumör. Den sitter lite illa till. Har du någon med dig hit?

Min sambo A som följt mig fíck också komma in i rummet och läkaren förklarade för honom, jag fick lägga mig ner på en brits och fick veta att de beställt en ambulans som skulle hämta mig.

Jag hade en känsla av att det inte var mig som det här hände. Jag kunde inte riktigt ta till mig informationen, det var för långt från min vanliga verklighet. Antagligen hamnade jag i något slags chock då direkt. Men sedan fortsatte allt att gå väldigt fort och det var nog bra.

1 comment so far

  1. Jojo on

    Jag har legat i en sån där trumma en gång för länge sen. Jag hade trillat av cykeln, svimmat och fått nåt slags epeleptiskt anfall, så dom ville kolla om det stod rätt till. Jag kommer ihåg att jag var väldigt rädd när jag låg där inne. Tänkte såklart ”hjärntumör” men det var inget. Och så att det blev så för dig… som en hemsk mardröm. Det är svårt att föreställa sig hur det kändes för dig att få beskedet. fy…


Kommentera

