Rörelse & musik

Dagens höjdpunkt (förutom att jag fick sova hemma inatt förstås) måste nog ändå vara det pass med rörelse och balans till musik som jag just har deltagit i här på rehabhemmet. Trots att jag är så nyopererad är jag kanske bland de rörligare, säkert på grund av min ålder (jag är nog yngst här) samt typ av skada. Och att få testa enkla rörelser till bra musik är något som passar mig. Jag gillar fysisk träning.

Hur nedsatt är jag då? Jag fungerar bättre efter operationen än före, mår mycket bättre. Men jag är fortfarande relativt yr och har en hel del kvar att återerövra balansmässigt. (Men ni som såg mig förut, jag vinglar inte längre). Postoptiden sänker fysiken mycket. Jag har tappat ca 5 kg muskler och fett från min normala vikt. Jag som inte var tjock tidigare har nu figur á la klädgalje.

Jag har säkert också begränsad perception mot normalt, lever i min egen bubbla, som jag förstår att de flesta som haft påverkan på hjärnan gör. Däremot är jag inte intellektuellt påverkad, vad jag själv kan bedöma. Jag klarar ju t o m att sätta upp en ny blogg 😉

Varje dag sedan operationen har inneburit små men oerhört viktiga framsteg, t ex att våga gå själv, duscha själv och ta en liten promenad.

1 comment so far

  1. Tomas on

    Det måste ha varit en hemsk upplevelse, jag förstår att du känner dig euforisk nu. Vad skönt att höra att du fick hjälp så snabbt och att det gått så bra 🙂


Kommentera

