Biblioteksutryckning

Jag fortsätter att rehab-blogga, just nu under helgen finns egentligen inga aktiviteter för oss patienter, eftersom sjukgymnaster och arbetsterapeuter inte jobbar då. Några damer står här och stryker silkesskarves som de målade igår, det ser jättefint ut.

Det här är ett fantastiskt ställe, men en brist (som jag tidigt upptäckte) och som arbetsterapeuten påpekade, är att det inte finns någotsomhelst bibliotek. Det står lite gamla böcker på några hyllor i tv-rummet. Ja, ni vet hur det kan se ut på ställen där riktiga bibliotek inte finns. Så när jag var hemma tog jag med mig en kasse relativt fräscha pocketböcker hemifrån som säkert kan göra nytta här. Jag märker att det var ett uppskattat initiativ. 

Med så fina rehabprogram som utarbetas här, borde även medier och läsning i olika former ingå. Alla har olika förutsättningar. Vissa kan fortsätta läsa som vanligt, som t ex jag. Andra kommer att behöva hjälpmedel i olika former beroende på skada. Det borde vara en självklar del och jag är lite förvånad över att det inte ingår. Nu är detta en privat klinik (med landstingsfinansiering?) och ganska liten, så extra resurser måste förstås till om en sådan satsning skulle ske.

Min mening är absolut inte att klaga på detta fina ställe, men bibliotekariekallet gör sig påmint. 😉 Nu finns det i alla fall några ytterligare titlar för den som kanske har långtråkigt om kvällen.

2 comments so far

  1. Malin on

    Då har jag världens grej till dig – skickar ett brev till dig på något sätt idag!

    Malin

  2. anna-stina on

    Det låter spännande, Malin 🙂


Kommentera

