Äntligen!

Ju mer jag börjar känna mitt gamla jag komma tillbaka, ju mer rastlös blir jag. Det dröjde till efter lunch idag innan mitt officiella schema började med sjukgymnastik. Det blev en lång morgon eftersom jag oftast vaknar med solen, och att fördriva den var inte så lätt. Se tidigare inlägg om bl a läsbrist.

Härligt var det då att få några balansövningar som jag kan göra på egen hand. Och att märka hur bra jag faktiskt funkar nu. Att stå på balansplattorna var inga problem, inte ens den ”svåraste” var för svår. Det är så man vill gråta av glädje. Vidare spelade jag badminton med en ballong och balanserade på pilatesboll (något jag misslyckades med veckan innan operationen). Nu kan jag gå ner och träna när jag vill. Super!

5 comments so far

  1. Lisbeth on

    Hej kära Anna-Stina! Jo, man vill gråta av glädje tillsammans med dig – så fantastiskt att du kan balansera på en pilatesboll. Fortsätt så, njut av våren och ta väl hand om dig!

  2. Penny on

    Låter underbart att det går så bra framåt för dig! Hörs snart!

  3. Jojo on

    Vad glad jag blir att du blir bättre så fort! Det måste vara häftigt att det blev en så tydlig skillnad efter operationen, att dom verkligen tagit bort problemet.

  4. anna-stina on

    Ja, det var verkligen kul att det gick så bra. Jag blev kanske lite överentusiastisk och tränade för mycket, för på kvällen fick jag för första gången uppleva den berömda utmattningen som andra patienter berättat om. Det är en trötthet som inte riktigt liknar något man upplever när man är frisk. Men nu är jag pigg igen 🙂

  5. Jojo on

    Jo det kan väl lätt bli så där, 3 steg fram 1 steg bak. Man får komma ihåg att det går framåt trots allt.


Kommentera

