Skin

Idag har jag till slut med egna ögon sett sanningen om mitt rakade bakhuvud. Jag kan konstatera att någon annan frisyr än tofs inte kommer att vara aktuell i år. Området utan hår (eller rättare sagt med milimeterstubb) är ca 10 x 5 cm och det var väl lite större än jag föreställt mig utifrån vad vårdpersonalen sagt. Hår växer förr eller senare ut, det har varit ett motto för mig i mina frisyrändringar hittills, men den här gången kommer det nog att ta lite tid. Men jag är absolut inte ledsen för det, det ska bli intressant att odla hårväxt.

4 comments so far

  1. Jojo on

    Härligt att läsa din positiva attityd! 10 x 5 låter ju rätt stort, förstår om det känns konstigt. Jag tog bort ett par fettknölar i huvudet en gång och blev väldigt orolig att dom skulle raka bort lite hår. Det kändes konstigt att känna på stubben.

  2. Penny on

    Under tiden finns det ju peruker! Jag har flera:)

  3. malin on

    Jag har precis samma motto när det gäller frisyrer… asch, det växer ut förr eller senare! Tofs är fint

  4. anna-stina on

    Peruk är en bra idé! Jag har faktiskt två hårförlängningspieces hemma, sådana som är avsedda att fästas i en tofs. Den ena av dem tror jag är fyllig nog att täcka det mesta. Vi får se, jag tror sambon har invändningar mot syntetperuker 😉


Kommentera

