Vad är normalt?

Ja, sådant kan man börja fundera över när man är med om en såpass ”onormal” grej som jag har varit, och är. För innan allt det här hände så var ju hjärntumör något som kanske kunde drabba vissa andra, men absolut inte mig. Jag var dessutom väldigt duktig på att odla myten om mig själv som en person som aldrig är sjuk, särskilt inför mig själv. Tanken att jag kunde ha en hjärntumör slog mig överhuvud taget aldrig, trots att jag var så dålig.

Idag ska jag för första gången få träffa en psykolog, efter allt som hänt. Det ser jag fram emot och hoppas att det kan ge mig något ytterligare. Jag tycker jag har hanterat chocken och alltihopa ganska bra på egen hand, säkert eftersom jag är så glad att ha överlevt. Det har inte legat för mig att älta ”tänk om” alltför mycket. (Dessutom rehab-bloggar jag ju.) Men det är säkert bra att vara förberedd på att det kan komma bakslag senare. Jag sover inte särskilt bra och så längtar jag hem, det är nog det besvärligaste just nu. Jag har fått veta att jag förmodligen stannar här på hemmet i två veckor till, men att jag får komma hem på helgpermis.

4 comments so far

  1. Jojo on

    Jag undrar lite hur pass återställd du är, alltså tar du dig runt själv utan stöd och så? Du sa att du klarade balansövningarna bra, det låter ju toppen! Är du fortfarande mycket yr? Att stanna två veckor låter ganska, fast kanske inte ändå med tanke på vilken maffig operation du varit med om… Dokumenterar du nåt på rehabhemmet? Kanske kan det vara intressant med foton sen i efterhand, eller för deppigt?

  2. anna-stina on

    Jag skulle tro att jag förefaller vara helt ”normal” i de flestas ögon, vid det här laget. 😉 Jag går omkring obehindrat, tar dagliga korta promenader och blir inte yr av vanliga rörelser. Men jag förstår att du undrar, Jojo 🙂 Jag försöker också vara så social som möjligt med alla som finns här, annars blir det ju för tråkigt. Det som tryter och tar tid att återvinna är orken. Jag springer och skuttar inte (än). Att fota är en bra idé, jag kanske ska ta med kameran efter helgen? Hoppas bara jag minns hur man PS:ar 😉

  3. Åke on

    En hälsning från Zurich flygplats där jag inväntar anslutande flyg till Athen och LiteraTour-seminarium. Här finns det inte heller något bibliotek. Tänk om det fanns en bibbla på varje flygplats, tågstation och busstation? Kul tanke…

    Lycka till med det fortsatta rehab-bloggandet! Läsvärt och tänkvärt för oss andra!

    /Åke

  4. anna-stina on

    Lycka till på konferensen, Åke! Athen känns som ett trevligt ställe att resa till nu på våren.


Kommentera

