Deffning (nåja)

Om en knapp timma ska jag få åka hem och jag har resfeber som aldrig förr. Klockan går långsammare än långsamt och jag har fjärilar i magen inför taxiresan.

Tur då att man t ex kan gå ut och promenera eller blogga. Jag har nu fått ett program som jag kan göra själv i sjukgymnastiken. Det är visserligen inte i närheten av de program jag hittills haft när jag tränat på gym, men det är en start. Programmet innefattar styrketräning av både bål, armar och ben, och jag gör det en gång varje dag.

 Jag är väldigt målinriktad när det gäller att återfå min normala fysiska kondition! Kanske underlättar det att jag hela mitt vuxna liv varit intresserad av träning. Utöver programmet promenerar jag flera gånger om dagen och går på gruppövningar för balansträning. Hittills har det gått bra jag jag har inte fått några utmattningsattacker.

Det är nog så också att jag är det största matvraket här på hemmet. Vid varje måltid backar jag om en gång. Hmm, det blir fyra ju måltider och så är det fika också… Det känns nästan lite genant, men jag är verkligen angelägen om att få energi och gå upp i vikt. Fettprocentmässigt börjar jag nog få tillbaka det mesta nu, men det är fortfarande musklerna som saknas. Jag trodde aldrig att jag skulle äta och träna såhär målinriktat, jag känner mig lite som en elitidrottare. 😉

3 comments so far

  1. Jojo on

    Hurra duktigt jobbat! Det låter toppen att du äter mycket och tränar 🙂 Spännande att få komma hem.

  2. Johannes on

    Hej Anna-Stina,
    Vill bara dig sända de allra varmaste hälsningar från kamraterna i BF-styrelsen! Vi önskar dig alla en fortsatt god bättring. Fint att kunna följa dig på denna blogg.
    Många hälsningar från oss genom Johannes

  3. Anna-Stina on

    Tack för hälsningarna! Hoppas ni har haft ett givande möte i helgen! 🙂


Kommentera

