Kolla

Jag var tvungen att ta en bild av mig själv idag, eftersom jag upplevde något slags känsla av att vara ”normal” igen när jag hade sminkat mig och satt upp håret. Det är ju några veckor nu som jag har antagit identiteten av att vara sjuk, ja, i alla fall nyopererad (vilket jag ju fortfarande är). Nu ser jag ju nästan ut som vanligt igen, det är bara ärret som går ner i nacken och den del av håret som är borta där som skvallrar om annat.

Vi åkte till vårt förortscentrum idag för att handla saker, sambon och jag. Lite tänkte jag på om folk skulle stirra på mitt konstiga ärr, men jag upplevde inte att någon gjorde det. Allting har gått bra idag och jag känner mig inte utmattad, ännu i alla fall. Men man vågar ju inte direkt ta i med några krävande saker. Annars är det underbart att vara hemma tillsammans med sambon och katterna. Det är lätt att glömma att katterna är så mysiga när man är från dem länge, men det verkar inte som om de glömmer bort matte tack och lov.

Till nästa vecka har jag nu laddat iPoden och tänkt över kläd- och lässituationen. Det är inte mycket man behöver på rehabhemmet, men saker som får tiden att gå ibland är inte helt fel. Och mina nyinköpta oversized solglasögon tar jag med.

3 comments so far

  1. Jojo on

    HEEEJ! Kul att se dig på bild även om den var liten. Det måste ha känts lite konstigt att handla i centrum va när du varit med om en så stor grej? Jag menar känslan av att ”här går folk omkring som vanligt”. Skönt att vara hemma på helpermis kan jag tro.

  2. Anna-Stina on

    Det är skönt att se att livet ”utanför” fortsätter som vanligt. Då kan jag också känna mig mer som vanligt. 😉

  3. Anita Höglund on

    Åh, vad härligt att läsa om hur pigg du är och hur rehab går framåt. Ja, det där med att få livet tillbaka kan jag ana hur det känns. Min man har nu mått bra med sin ”nya” njure i snart 20 år. Han blev njurtransplanterad i maj 1988. Vi var rätt nyförlovade och tyckte vi hade hela livet framför oss. Nästa helg firar vi att han mått bra i 20 år.
    Tänker på dig och håller tummarna för en fortsatt god rehab och att du snart är på banan igen.
    Kramar från Anita


Kommentera

