Sevärt

Vi har skaffat dvd-spelare i helgen (jag vet, vi är de enda som inte haft det) och nu kan man alltså börja se film hemma. Inte så dumt. Så i eftermiddags såg jag filmen om Edith Piafs liv, La vie en rose. Jag gillade filmen, även om den kanske var mer konventionell än jag väntat mig.

Och i kväll har jag tänkt se filmen om Cinna som fick stroke när hon var 31, på svt. Många av mina medpatienter på rehabhemmet, de flesta faktiskt, har drabbats av stroke. Man ser hur olika det kan drabba, många är svårt skadade för livet, andra kommer att kunna återgå till en vardag igen. Några medpatienter har fått aneurysm, som kan ge liknande skador (om man överlever).

Annars har vi ägnat en stund åt att upptäcka Mälarstränderna, inte långt från där vi bor. En härlig sommardag har det varit.

No comments yet

Kommentera

