Gnälldag

Idag har jag sån grym hemlängtan. Och är så uttråkad. Min sjukgymnast vabbar, så jag har bara en enda aktivitet kvar på schemat. Resten måste jag fylla själv på något sätt. Jag fantiserar om att rymma med bussen till närmaste köpcentrum och köpa tidningar, kläder och fika en latte. Jag skulle absolut klara av det (tror jag). Men jag tror inte man får rymma utan sällskap av en frisk anhörig eller liknande. (Obs, jag tänker inte rymma.) Men det är svårt att sysselsätta sig hela tiden. Jag kan ju inte köra mitt gymprogram om och om igen, då blir det för mycket. Dessutom är det ganska ofta upptaget i sjukgymnastisken av andra patienter.

Jag stickar en sjal, den surperenkla modellen som man knappt behöver en beskrivning till. Som typ den på bilden. Jag kan ta egna bilder nu i o m att jag har med mig min kamera, men jag kan inte photoshopa på hemmet. Får vänta till helgen. Sån tur att jag har med mig smink och hårspray till hemmet efter helgen. Med lite tur tar det en timma att göra sig iordning på morgonen. Wow, nu har jag gnällt ordentligt, det känns skönt.

3 comments so far

  1. Lisbeth on

    Hej Anna-Stina! Kanske vi ses i Råcksta i helgen? Visst är det fina omgivningar och Vällingby centrum har blivit fräscht. Bra att bion har överlevt. Hoppas du fortsätter att kämpa med träning och att du njuter av mat och av VÅREN!

  2. Jojo on

    Jo det kan jag förstå om du blir uttråkad. Trist när timmarna kryper fram. Bra att du kan sticka en sjal och dokumentera lokalerna, kanske försvinner det lite tid då i alla fall.

  3. anna-stina on

    Och så sticker de mig i armarna hela tiden. Attans, just som de gamla hemska blåmärkena från operationen med mera börjar blekna bort! :-/ Fast det går rätt bra ändå.


Kommentera

