Pyssel & papp

Snart kommer det bilder på mina alster! Blev klar med den stickade sjalen idag när vi låg och väntade på ronden. Jag och min rumskompis väntade i två timmar, så jag fick gott om tid att avsluta den. Dessutom gjorde jag klart min andra målade sidensjal direkt efter frukost. Och den här blev jag faktiskt nöjd med, den går att använda. Annat som jag har på gång är en keramikskål, gjord med avtryck av ett rabarberblad. Sådana skålar är så vackra tycker jag, och dessutom inte svåra att göra, visar det sig. Jag hinner precis bränna skålen efter glaseringen nästa vecka, innan jag skrivs ut.

Strax börjar en akvarellgrupp som jag ska delta i. Få se vad det kan innebära. Har inte målat akvarell sedan gymnasiet, ungefär. Jag tycker det är ganska svårt, det är ju en speciell teknik. Och sedan ska jag – åka hem! Vilket är anledningen till att jag vågar utlova bilder, min kära gamla dator måste längta efter mig(?) lika mycket som jag längtar efter den.

(Ajaj, har lite ont i mitt ärr, doktorn gnuggade så hårt på det. Så snart jag vågar ska jag börja massera det så att det blir mjukare. Det ska väl inte streta och dra när jag vrider på huvet för evigt.)

3 comments so far

  1. E & S on

    Gillar bloggen verkligen! Bra gjort! Skot om dig och vi tanker pa dig!

  2. anna-stina on

    Tack! Hoppas ni har det bra! 🙂

  3. Elise on

    Åh, bilder på stickade saker! Detta initiativ stödjer jag fullständigt. 🙂

    Det svåraste med akvarellmålning tycker jag är att man inte får göra några misstag eftersom färgerna inte är täckande. Men å andra sidan kan det ju bli mer intressant på det sättet.

    Vad skönt att du kan vara hemma över helgen!


Kommentera

