Viktig fråga

Imorgon ska jag träffa min läkare på Karolinska igen. Återbesök – det känns nervöst. Undrar om hon känner igen mig. Sist vi sågs, för tre veckor sedan, åkte jag rullstol ner till taxin som skulle föra mig till rehabiliteringen och på darrande ben steg jag i och ur bilen. Jag hade också otvättat hår, ful hy och var mager som en skrika.

Igår fick jag bevis på att jag börjat gå upp lite i vikt (enligt påbud skulle jag vägas). Allt mitt ätande har alltså betalat sig, äntligen. Nu väger jag tre kilo mer än när jag lämnade Karolinska, och ett kilo mer än när jag lades in för operation. Nu räcker det med uppgång i form av fett, tycker jag nog. Men ett par kilo muskler till skulle inte sitta helt fel. Jag börjar så smått fylla ut mina gamla jeans igen, men jag behöver bli starkare.

Läkarna på Karolinska var förresten slående unga, tyckjer jag. Unga och väldigt kompetenta. I alla fall de som jag träffade. Det lindrar nervositeten lite att min läkare är så socialt kompetent, man blev liksom lite lugnad och glad när man pratade med henne. Just nu tänker jag på framtiden – vad ska den innebära?

3 comments so far

  1. Lisbeth on

    Hej Anna-Stina! Jag tror inte doktorn känner igen dig- den Anna-Stina jag såg på Råckstavägen i lördags var densamma jag träffade i höstas.Några hudproblem såg jag inte! Det var så härligt att se dig, lite magrare men helt säkert på bättringsvägen. Vi håller alla tummarna!

  2. anna-stina on

    Tack Lisbeth! 🙂

  3. Frida on

    Hej! Det är kul att läsa dina positiva ord om (unga) läkare, ofta får man bara höra negativa saker från folk, som att alla läkare de träffat varit så arroganta och oempatiska, vilket är trist! Det finns ju självklart alla sorters personligheter inom läkarkåren, precis som inom alla ämbeten! 🙂 Krya på dig! /Frida – läkarstudent på KS


Kommentera

