Sjukskriven

Nu börjar nästa fas av den här resan, att vara sjukskriven hemma. Ingen som kollar mig dagligen längre, inga promenadgrupper, ingen som ger mig medicin och mat. Nu måste jag fixa allt det där själv, och det tror jag kommer gå bra. Jag är ju redan väldigt träningsmotiverad och väldigt angelägen om att komma tillbaka till jobbet och en normal vardag snart. Snarast får jag väl tänka på att bromsa mig själv, så att jag inte överanstränger mig.

Vardagen i form av ekonomiska angelägenheter gör sig också påmind. Den här månaden visar mitt lönebesked minus 1700 kr, hmm, det känns ju lite ovanligt. Men räkningarna finns förstås kvar som vanligt, plus räkningarna från sjukvården. Tur att jag inte satte in hela beloppet som jag sålde min gamla lägenhet för i den nya bostaden. Jag tänkte att det kan ju vara bra att ha en buffert om bilen pajar och för lite nya möbler till våra nya stora lägenhet. Inte tänkte jag på att jag själv skulle paja, men tur som sagt med bufferten. För det är nog inte många som skulle vilja skriva en sjukförsäkring på mig just nu.

Jag vet inte hur mycket pengar jag kommer att få från Försäkringskassan, det enda jag vet är att det kommer att dröja, oklart hur länge.

Nu ska jag ut i fina vädret och rehabilitera mig lite. 🙂

1 comment so far

  1. Henri on

    Sol är alltid bra rehab!


Kommentera

