Ingen tv-kock precis

En av de saker man kunde träna på rehabiliteringskliniken var att laga mat. Matlagningscentrum i min hjärna är dessbättre oskadat. Att denna del av min hjärna alltid varit outvecklad är en annan sak. Så just matlagning slapp jag på kliniken, även om jag rent objektivt kanske var sämre på detta än flera andra som behövde träna.

Min motvilja mot att laga mat har nog att göra med att själva resultatet av mödan är så kortvarigt. Det tar ju bara 5 minuter så är allt man lagt ner så mycket energi på borta! Ta tomaten på bilden t ex. För alltid förevigad genom kameran. Men själva tomaten är icke mer, jag åt upp den till lunch. I ett recept som jag faktiskt såg att Jamie Oliver använde i ett av sina program. Då hade jag redan kört det receptet i flera år. Ja, helt väck är man tydligen inte ändå.

Annars ser jag gärna andra laga mat. Leila Lindholm är min favorit, hon ser så söt och käck ut.

(Obs, ingen anledning till oro, jag kan laga mat på en nivå som förhindrar att jag svälter ihjäl.)

På bilden syns också det keramikfat jag gjorde på kliniken. Alla färger i bilden är nedtonade utom tomaten.

4 comments so far

  1. Jojo on

    Humorcentret i din hjärna är intakt också 😉 Du skriver så roligt! Keramikfatet ser supersnyggt ut förresten.

  2. Frida on

    Fin bild, och fint fat. Och de där sjalarna du gjort! Du verkar vara väldigt konstnärligt begåvad! 🙂

  3. Anna-Stina on

    Tack! Även om det inte var så svårt att göra de där sakerna, alla kan få dem att se hyfsade ut. 😉

  4. melandroweb on

    Vackra bilder, härliga tomater. Visst?


Kommentera

