Bättre dagar och andra dagar

Jaha, den här dagen kunde ju ha börjat lite positivare. Upp i ottan för årets höjdpunkt – det obligatoriska cellprovet. Alla tjejer vet precis vad jag menar, och hur trevligt det är (INTE). Jag opererades för något år sedan för misstänkta cellförändringar. Något som jag nu informerade personalen om, liksom att jag opererades för hjärntumör nyligen. För att ytterligare muntra upp mig gav de mig en broschyr om hur man undersöker om man har cancer i brösten. Men herregud, finns det inte fler kroppsdelar som jag kan undersökas för cancer i?

Så nu har jag två roliga provsvar att invänta om 4-6 veckor, om jag har en ärftlig cancersjukdom och om jag har andra cellförändringar. Ursäkta om jag låter cynisk och ironisk idag, men så känner man sig ibland. Och då jag jag ändå besparat bloggen en hel del detaljer. 😉

2 comments so far

  1. Jojo on

    Ja usch cellprov är inte kul att ta. Och så är det jobbigt att man måste vänta så länge på svaren. Varför tar det så lång tid undrar man.

  2. Anna-Stina on

    Ja, och under vårdstrejken har många labbprover tagit extra lång tid. Men nu kanske strejken ser ut att vara över?


Kommentera

