Hjärnoperationer och bilkörning

Det är två storheter som, inte helt oväntat, inte går ihop. När man har opererats i hjärnan bör man inte köra bil på minst tre månader (3 mån är också normal sjukskrivningstid). Mitt körförbud ställer till det lite i vardagen, på både gott och ont kanske. För nu är det ju sambon som måste sköta det jag gjorde tidigare, dvs allt bilrelaterat. Det är ju lite jobbigt för honom, eftersom han hatar mitt vrak till bil. Samtidigt får han prova på att ha ansvar för den delen, och jag slipper för ett slag.

Eller slipper och slipper, jag måste fortfarande se till att vi hittar en verkstad som kan hjälpa oss plocka av vinterdäcken och sätta på sommardito. Jag saknar mina pålitliga gubbar som jag alltid vände mig till där vi bodde förut. (Och jo, jag kan byta däck själv men inte i det här tillståndet.) Det verkar nu som om jag har hittat ett ställe som kan hjälpa oss. Men fortfarande måste ju sambon köra dit bilen.  Undrar hur det är att ha en bil man kan lita på, som verkligen går från punkt A till punkt B. Och inte stannar på t ex motorvägen.

Imorgon måste vi ta oss till veterinären med katten som har nyst i en vecka. Hon är inte jättedålig, men nyser och snorar, och det går inte över. Allt sånthär blir så krångligt när jag inte kan köra. (Men det vore förstås ännu jobbigare om vi inte hade bil alls.) Och jag ska verkligen inte försöka köra heller. Jag litar inte på min reaktionsförmåga, för att nämna något.

Jag kom på en sak: Vi har dubbfria vinterdäck, så vi kör inte olagligt om någon undrar. 😉

No comments yet

Kommentera

