Zlatan och jag

Det är inte alls så att jag känner Zlatan Ibrahimovic. Det finns inte heller några särskilda likheter mellan oss, han är ju t ex mycket bättre på fotboll än jag. Men en sak kopplar ihop oss litegrann ändå (från min sida i alla fall). I våras när jag var sådär sjuk och bara låg hemma på soffan och grinade, då hade Zlatan också ont. I knäskålssenan. Men han hade bestämt sig för att han skulle vara tillbaka till fotbolls-EM och spela i landslaget. Tills dess skulle han rehablitera sitt knä.

– Jag ska också vara tillbaka till den 8 juni, bestämde jag mig för. Helt utan vetskap om vilken sjukdom jag hade och allt som komma skulle. Det blev ett mål för mig, ett mål som fortfarande gäller. För på måndag ska jag ju börja jobba igen, på halvtid. På så vis har det varit lite ”Zlatan och jag”, det fanns ju en till som var sjuk men som skulle bli bättre.

Nu önskar jag Zlatan all lycka med det smärtande knäet och hoppas att han klarar de matcher som behövs. Go Zlatan!

2 comments so far

  1. Lisbeth on

    Go Anna-Stina! Du är så hjärtligt välkommen tillbaka till jobbet!

  2. Anna-Stina on

    Tackar! Jag får ta det lite lugnt i början, tror jag. 🙂


Kommentera

