Busy

Storasyster katt som LOLcatJag har haft för mycket att göra för att hinna blogga här de senaste dagarna. Får man säga så, att man inte hinner blogga? Undanflykter, undanflykter…

Jag har ju faktiskt börjat jobba nu, även om det bara är halvtid. Och så har vi varit några vändor med storasyster katt till veterinären. Sådant tar också tid och kraft.

Det känns onekligen märkligt att mitt på dagen när man precis blivit varm i kläderna på jobbet, så ska man gå hem! Men jag tror det är lagom att arbeta halvtid ett tag. Trots allt är jag rätt så trött på kvällarna, tröttare än om jag varit 100 procent i form.

Men jag börjar känna igen mig själv fysiskt. Min vana att ta två trappsteg i taget gör sig påmind och nu har jag säkert gått upp alla kilon som jag tappade förut. Det är lätt att från och till glömma bort alltihop, men så blir man plötsligt påmind igen. – Just det ja, jag var med om en operation för 1,5 månad sedan. Det kan t ex vara det stramande ärret som tar en tillbaka till verkligheten.

Vet inte hur jag ska göra med hårklippningen. Försöka ta mig 7 mil till min gamla frisör, som känner mig? Eller förklara för en helt okänd frisör, som finns nära, varför jag saknar klippbart hår på halva bakhuvudet? Vilket är jobbigast? Jag tror jag klurar lite till…

Nu finns recensioner av tre böcker på min litteratursida.

2 comments so far

  1. Jojo on

    Om du vill kan jag ge dig telefonnumret till min frisör som håller till vid Fridhemsplan, hon är väldigt trevlig tycker jag och fattade hur jag ville ha min frisyr.

  2. anna-stina on

    Tack för tipset! Jag ska fundera på det 🙂


Kommentera

