Sjukt skrivet

En artikel som jag skrev när jag var sjuk har nyligen publicerats i en tidskrift. Det känns ganska konstigt att veta att jag satt och skrev saker som tydligen var tillräckligt vettiga för att tryckas, när jag hade en stor cysta i hjärnan. Och ännu konstigare nästan att jag kunde skriva vid det tillfället, eftersom jag samtidigt hade stora problem med att läsa.

Men oj, vad irriterad jag var på mig själv för alla felslag jag gjorde vid tangentbordet! Allt tog dubbelt så lång tid att skriva för att jag fick rätta hela tiden. En läkare berättade senare att anledningen till alla felslag var att min motorik hade blivit så långsam av cystan. Mina fingar hann helt enkelt inte fram till rätt tangent innan jag tryckte ner. Visserligen slår jag en del fel nu också, men inte alls som då.

Annars är jag fullt upptagen av min boklista! Försöker få den lite längre.

No comments yet

Kommentera

