Storhelg på ingående

I veckan kom jag på att det ju är midsommar imorgon. Har inte tänkt så mycket på det, trots att det svenska midsommarvädret verkar ha infunnit sig. Växlande molnighet med skurar. Man påminns om att människor samlas med familj och vänner för att fira en extra ledig dag med sill och nubbe. Vilket i sin tur påminner mig om att jag inte har träffat mina föräldrar sedan i höstas. Det blir lätt så när man bor 45 mil ifrån varandra, och jag numera har skapat mina egna jultraditioner tillsammans med sambo och katter.

Under 1 maj-helgen var det inplanerat sedan länge att mamma och systerdotter skulle komma upp till Stockholm för att hälsa på. Planerat var dock inte att jag då skulle vara inlagd på sjukhus. Precis före helgen flyttades jag över till rehabiliteringskliniken, och läkarna ville inte låta mig få permission så snart. I alla fall inte flera nätter. Så besöket från släkten fick avbokas kvällen innan. Jag blev SÅ besviken, men kände mig samtidigt rätt trygg med att få vara på kliniken där de hade koll på mig.

Men nu när helgen närmar sig känns det rätt tomt att inte ha sett föräldrarna på så länge. Jag hoppas att jag på något sätt kan träffa dem när jag har semester vecka 27 och 28. Jag tror nog att jag skulle klara av en tågresa ner, det går ju faktiskt rätt fort ändå, särskilt med X2000.

Annars finns inga särskilda planer för helgen, som sagt var det ganska nyligen som jag kom på att det är midsommar. Jag har fortfarande inte fått svar på kromosomtestet jag lämnade för snart en månad sedan. Ingen information från sjukhuset. Tills jag fått besked står det mesta i pausläge.

1 comment so far

  1. Jojo on

    Trevlig midsommar! Vi gjorde inte heller nåt speciellt, käkade på balkongen medans regnet öste ner, det var mysigare än det låter faktiskt.


Kommentera

