Jag vet inte vad det är

Min favoritlåt av Rufus Wainwright är I don’t know what it is. Jag tror det beror på att den är så öppen för tolkning om vad den handlar om. Jag tycker den uppmanar människor att upptäcka världen utanför deras lilla och kanske inskränkta vrå. Som jag tolkar det, handlar den om en reflekterande inställning till livet, man har inte alltid alla svar. Och att våga upptäcka sånt som är nytt.

Men melodin är förstås det helt avgörande! Tyvärr finns ju inga vettiga klipp med Wainwright på Youtube. Att spela in en konsert på mobilen ger inte bästa kvalitet. Här är det bästa jag hittade.

No comments yet

Kommentera

