Patientglamour III

Med carpe diem som ursäkt shoppade jag idag en Odd Molly sidenblus på 30% rea samt nya Shopaholicboken, där en shopaholic får en syster. Lugn, lugn, det här kommer inte att förvandlas till en shoppingblogg.

Jag har funderat på det där med mode- och shoppingbloggar. Är det inte en större utmaning, och därmed prestation, att skapa en kul outfit av det som redan finns i garderoben, än att hela tiden springa och köpa nytt? Äsch, jag har nog inte fattat det där med modebloggeri riktigt bara.

När jag var yngre kunde jag verkligen känna mig uppiggad av att köpa något nytt plagg, men sällan numera. Ändå tittar jag ständigt på kläder. Det är sällan man ser något plagg man känner att man verkligen vill ha. Och nu sedan jag varit sjuk och opererad är jag mer kritisk än någonsin. Under dagens korta shoppingtur hann jag se tonvis med kläder som bara såg fula och fel ut. Men kanske har det att göra med årstiden, de snygga kläderna dyker upp på hösten igen? Sommarkläder har aldrig varit min grej.

Apropå shopaholicboken. Sophie Kinsella tillhör de chick-litförfattare som jag tycker är helt OK. Visserligen är hennes huvudkaraktär Rebecca mer än lovligt stendum, men hon är ju charmig. Och böckerna ger en stunds verklighetsflykt, de är roliga och underhållande. Rebecca har verkligen ett shoppingproblem, fortfarande efter fyra böcker. Eller problem och problem. Numera är hon rikt gift och kan shoppa obegränsat.

Jag försöker hålla igen på onödigt köpande nu när jag är sjukskriven, men något måste man ju unna sig! (Var har man hört det förut…) Dessutom börjar min semester nu. Jag tänker inte lida och grubbla mig genom den. Här hemma skojas det numera ganska friskt om hjärntumörer.

Bokglamour

2 comments so far

  1. Penny Lane on

    Fin blus! Klart du ska unna dig:)

  2. Anna-Stina on

    Jo, men bara ibland 🙂


Kommentera

