Trött

Igår överansträngde jag mig på grund av att vi var ute och gick i 5-6 timmar. Eftersom det inte fanns några bussar, så fanns det liksom ingen avlastning. Vi började med att lämna in bilen för däcksbyte, sedan åkte vi till Karolinska. Provet jag skulle ta visade sig vara vad jag misstänkt: det förra kromosomtestet hade tagits i fel typ av rör och labbet kunde inte analysera det. Typiskt! Hade varit fint om någon kommit på det lite tidigare.

Nu fick jag ta ett nytt blodprov som ska skickas för analys till Göteborg. Det tar 2-3 månader. Pausknappen ska vara intryckt ytterligare en tid alltså. Helst vill jag bara glömma alltihop och gå vidare med mitt liv, men det går ju inte.

Sedan gick vi till Hagaparken. Det var fint, jag har aldrig varit där tidigare. Fjärilshusets tropiska klimat påminde om när vi var i Singapore tidigare i år. Sedan promenerade vi ner till trakterna runt stadsbiblioteket och åt lunch och sedan åkte vi hem.

När vi kom hem var jag helt slut. Låg på soffan till kl 21, när jag gick och lade mig. Idag var det tänkt att vi ska till Skansen, men jag orkar nog inte. Det märks verkligen att jag inte har min normala kondition och styrka. Att promenera en hel dag brukar inte vara några problem för mig i friskt tillstånd. Men OK, då vet jag ju att jag inte klarar det i alla fall. Det känns som om man gör livet tråkigare för alla runtomkring (läs sambon).

1 comment so far

  1. Jojo on

    Men FÖR I HELVETE vad slarvigt av dom att inte göra testet rätt!


Kommentera

