Nytt medlemskap

Jag har aldrig betraktat mig som en föreningsmänniska, vilket är lite underligt med tankte på alla föreningar jag är med i och till och med haft uppdrag i. Nu har jag gått med i Svenska hjärntumörföreningen som lök på laxen. Det känns bra, även om jag inte riktigt vet vad det innebär.

Annars gör jag dessa dagar mitt bästa för att förtränga att jag någonsin haft en hjärntumör och det är inte så jättesvårt, i alla fall under kortare stunder. Det känns nästan som om jag ska berätta en nyhet för någon annan: – Har du hört vem som fick en hjärntumör? – Nej? – Jo, det var ju hon som… eh, vänta lite, det var ju jag!!

Det hela är alltså fortfarande ganska overkligt, och det kommer det förhoppningsvis alltid att vara. För jag vill inte få några fler tumörer. Håller tummarna (bildligen)!

2 comments so far

  1. maria on

    Hej! Det var jätteintressant läsning i din blogg. Hittade din bloggadress på svenska hjärntumörföreningen (där du hade varit inne och skrivit till mig.) Har nu opererat mitt meningiom, äntligen. Känner igen mig i mycket av det du skriver. Hoppas att du mår bra och får en fin fortsatt sommar.//maria.

  2. Anna-Stina on

    Tack detsamma Maria! Lycka till i fortsättningen!


Kommentera

