Snabbvisit

Jag har varit på Västkusten i några dagar. Nu ska jag inte komma med en massa Bästkusten-pikar eller så! Men visst är vattnet (som man badar i) fräschare på framsidan! Inte för att jag har badat i sommar…

Jag besökte Bohusläns museum, som jag alltid brukar, och köpte mig ett silversmycke i form av en ängel. Jag bara måste ha den där ängeln. Det känns som om jag har haft änglavakt i min sjukdom. En bra symbol på nåt vis.

Imorgon börjar jag jobba igen. Vi får hålla tummarna för att allt går bra. Vågar nästan inte tänka på hur det var förra hösten. Jag flög hit och dit som en skottspole, utbildningar och konferenser som jag i hög grad själv ordnade. Hoppas jag kan hitta en bättre nivå för arbete och stress under den kommande hösten. Det gäller nog att inte hetsa upp sig och go with the flow. Perfektionskravet måste släppas. Förhoppningsvis har jag bättre förutsättningar för det nu – det är ju världsliga saker!

Strandpromenaden i Uddevalla

Strandpromenaden i Uddevalla

5 comments so far

  1. Malin on

    Vadå Strandpromenaden i uddevalla?? Var går den? undrar en väldigt f.d. uddevallabo

  2. jenny on

    Hej, hej! Du verkar ha haft det bra på Västkusten, härligt!

    Du har alldeles rätt i att jobbet inte är allt. Man måste våga släppa lite på sina krav när livet tar en ny vändning. Det finns så mycket annat som man måste ge sig tid att värdesätta.

    Nu ska jag fortsätta njuta av mitt kaffe. Sköt om dig!

    Jenny

  3. anna-stina on

    Malin: Strandpromenaden är helt ny! Jag kände inte heller till den. Den går från Skeppsviken via Hästepallarna till Gustavsberg. Den är liksom byggd utanpå klippan nere vid vattnet. En bra idé faktiskt. 🙂

    Jenny: Jag ska nog också ta en kopp kaffe nu, en av höjdpunkterna i livet. 😉

  4. Malin on

    Aha! Låter jättebra – vet inte hur många gånger man kämpat med cykeln vid Hästepallarna (även om utsikten förstås var hänförande)! Den ska jag gå på i september när jag ska till Uddevalla och föreläsa!
    Förresten: vilken jättefin bild på dig här bredvid – skitsnygg klänning!

    Malin

  5. anna-stina on

    Tack tack!

    Ska du föreläsa i Uddevalla, snacka om att bli profet i sin hemstad! 😉


Kommentera

