Crime scene

Typiskt nog har min bil råkat ut för ett inbrottsförsök någon gång sedan i lördags. Han/hon/den/det har brutit sönder låset på förardörren och samtidigt orsakat plåt- och lackskador på dörren. Trots detta lyckades arslet ifråga inte ta sig in i bilen och sno den. (För det fanns absolut inget värt att ta i bilen, så det kan inte ha varit bara ett inbrottsförsök.)

Men i alla fall. Jag får ju inte köra bil ännu, så sambon måste vara behjälplig vare sig han vill eller ej. I eftermiddags åkte vi till Sumpan och fick skadan besiktigad. Sedan åkte vi till en skadeverkstad som kan ta emot bilen den 28 juli.

På ett sätt känns det väldigt bekvämt att inte kunna köra, eftersom det gör att jag får hjälp med allehanda saker. Man kan också se det som att sambon och jag får tillfälle att göra fler saker ihop. 😉

Bilden visar min bil i sin glans dagar, nyvaxad och fin. Det var senaste (sista?) gången jag vaxade den … för två år sedan.

No comments yet

Kommentera

