Gymträning

Igår tränade jag för första gången på riktigt gym på egen hand efter operationen. Nu har jag ju ett särskilt utarbetat program att följa. Det är lite annorlunda jämför med tidigare gymprogram jag haft. Fokus ligger på bålstabilitet och balans, inte i första hand på t ex arm- eller benstyrka. Det är nästan lite yoga-aktigt i och med att jag måste göra alla rörelser väldigt långsamt och koncentrerat för att inte göra fel. Dvs tappa stabiliteten från bäckenet och upp till nacken.

Det är skönt att träna nu när det är så lite folk på gymmet. De apparater och redskap man vill använda är lediga just då man vill ha dem. Eftersom jag jobbar halvtid är det enkelt att gå till gymmet efter jobbet och göra ett pass. Blir svårt att hitta undanflykter med andra ord. Hmm.. Särskilt som det tar mig max tio minuter att gå dit.

Förutom min dåliga ork är det väl mest min gamla skolios som gör sig påmind igen. Den som är anledningen till att jag alltid måste träna. Benen som var så darriga för två månader sedan känns nu lika starka som någonsin. Allt promenerande måste ha betalat sig.

Men förutom att jag har fått tillbaka en del muskler, har nog jag överätit i min iver att öka i vikt. Nu kan jag gärna tappa nåt kilo, tycker jag. Jeansen som satt så löst sitter lite väl tajt…

No comments yet

Kommentera

