Värmedäckad

I lördags var jag ute och gick i två timmar i den stekande värmen. Det skulle jag inte ha gjort, för jag mådde inget vidare under resten av helgen, och orkade inte vara ute alls i söndags. Trist! Man lär sig.

Det värsta var att jag fick huvuvärk, vilket jag inte har haft sedan jag var sjuk i april (före operationen). En massa tankar om växande hjärntumörer började fara runt i skallen. Jag kommer nog aldrig kunna ha ont i huvudet igen utan att vara orolig för att ha en hjärntumör.

Det känns väldigt fånigt, för jag är uppvuxen med att ofta ha huvudvärk och har aldrig någonsin förr associerat det med att ha hjärntumör. (Inte ens i våras.) Till skillnad från hypokondriker, som jag har förstått alltid tror att huvudvärk är en hjärntumör. Nu blir jag också sån.

2 comments so far

  1. Jojo on

    Jag är en sån hypokondriker. Och har ofta ont i huvet. Förstår att det är extra laddat för dig med huvudvärk. Jobbigt. Man blir trött av värmen, håller med.

  2. anna-stina on

    Vilken tur då att det oftast inte är hjärntumör när man har huvudvärk. 🙂


Kommentera

