Små minnessaker

Imorse kom jag på att jag inte har kollat om jag har kvar mina små ärr på armarna på ett tag. Då kollade jag, och det hade jag. Även om de är lite svårare att se nu när jag är solbränd (nåja) och fräknig.

Ärren sitter på underarmarna och är väldigt små och diskreta. Jag fick dem när det gjordes blödningstest på mig före operationen. Tar det för lång tid för blodet att stilla sig när man blir skuren, så kan man inte opereras.

Det hela gick till så att en undersköterska satte sig vid min sängkant och sa att ”nu ska vi ta blödningstest” och så skar hon/han mig med ett rakblad på armen. De två första gångerna blödde jag alldeles för länge. Jag hade använt Voltaren Gel dagarna innan jag lades in, för att dämpa mina nacksmärtor. Det var inte alls bra för blödningsresultatet, det blir svårare för blodet att koagulera då.

Det blev tredje gången gillt. På natten innan operationsdagen skars jag igen och äntligen slutade det blöda i tid. Hurra, jag skulle äntligen få opereras!

Förutom de ärren har jag även små prickar kvar på några ställen, där jag hade nålar som satt ett tag. Och det vete tusan om jag inte börjar få tillbaka lite mer känsel i vänstra sidan av huvudet nu. Det känns nästan så.

No comments yet

Kommentera

