Återfunnen

Bilen är upphittad i en förort på motsatt sida om stan. Igår åkte jag till verkstan dit den bogserades för att kolla skadorna. Tändningslåset var förstört, men i övrigt var den förvånansvärt välbehållen. Nu återstår att se om försäkringsbolaget tycker bilen ska lagas eller skrotas.

Har varit fruktansvärt trött de senaste dagarna, därför har det inte blivit något vidare bloggat här. Tror det beror på att det nu är mer att göra på jobbet och att jag har svårt att klara den normala stressen. Min strategi ska nu bli att stressa obefintligt. För oftast har jag mig själv att skylla, jag stressar upp mig fast jag inte behöver.

Som alltid när jag blir trött och får huvudvärk blir både sambon och jag oroliga för vad som nu är fel. Inte kan jag väl ha fått en ny hjärntumör så snart igen? Har förstått att sådana tankar kan vara vanliga hos tumörpatienter, så ska försöka att inte ägna dem för mycket uppmärksamhet. Den långa tågresan igår, när t-banan stod stilla i 30 min gjorde väl sitt till för att däcka mig. Men det är bara att sova sig pigg igen!

4 comments so far

  1. LP on

    Jag blir fortfarande förvånad att du kan jobba som du verkar göra. Kände nästan dagligen trötthet i två år efter min operation. Så du blir säkert ”piggare” du med vad tiden lider.
    mvh/LP

  2. Anna-Stina on

    Ja, det är en speciell sorts trötthet onekligen. Känns konstigt i kroppen, den där känslan som man har när man nästan har somnat in och får sådana där ofrivilliga ryck. Det blir intressant att se hur jag ska lyckas bemästra att inte bli stressad 😉 Måste hitta några bra knep. Vi kanske skulle ha ett yoga-rum på jobbet?

  3. Jojo on

    Intressant att bilen hittades! Hoppas du kan hitta ett sätt att inte stressa för mycket. Fast i 30 minuter i tunnelbanan låter asjobbigt, jag hade fått panik!

  4. Mamma on

    Har dom hittat bilskrället!
    Jag blev av min cykel i dag 😦

    Nu får du ta det lugnt och inte stressa för mycket

    Mamma


Kommentera

