4 månader

Igår var det 4 månader sedan jag opererades. På den tiden växer håret ungefär fyra centimeter! Det börjar bli svårare att se själva ärret. Jag bryr mig inte så mycket om att håret är kort på ett ställe.

 Någonstans på nätet såg jag bilder på en tjej som måste ha varit nyopererad, och hade ett stort ärr, ihopsatt med agraffer (typ häftklammrar) på sidan av huvudet. Eftersom den tjejen hade en ganska punkig stil i övrigt så såg det faktiskt ganska coolt ut med ärret. Men ändå skrämmande. Hon hade verkligen gått in för att smälta ihop stilmässigt med sitt ärr, det syntes. Som en piercing ungefär.

5 comments so far

  1. maria on

    Åh, så det är punkare man ska bli :), mitt ärr går från ena öra till det andra. Hade som ett diadem med ca 40 agraffer. Håret har börjat komma tillbaka men jag har hårband fortfarande, har blivit en vana att ta på det varje dag. Ha det så bra. //maria

  2. LP on

    Hej Anna-Stina !
    Ärrapport 🙂
    Mitt ärr syns väl då det går lodrätt en bit nedanför hårfästet i nacken, men det får man ta. Jag har ju livet i behåll.
    mvh/LP

  3. Anna-Stina on

    Ja, att ärret syns är ju verkligen småpotatis i sammanhanget 🙂 Det är ju också så olika hur ärret sitter, och hur man nu kan ”dölja” det om man vill.

    Mitt kommer inte att synas i framtiden alls, när håret har växt ut. Jag hade 16 stygn, sydda med nylontråd. Undrar om känseln på vänster sida av huvudet kommet tillbaka till slut, det börjar klia och pirra lite ibland.

  4. LP on

    Hej Anna-Stina !
    För mig har det tagit lång tid innan känseln kommit tillbaka i ärrområdet. Känner fortfarande av det, inte varje dag med säkert nån gång i veckan och det är ju som du vet sedan april 2006.
    mvh/LP

  5. Vania on

    Jag tycker det ser väldigt fint ut nu. Förstår att det måste kännas skönt när håret växt ut en liten bit och döljer ärret.

    Må så gott!

    Vania (Jojis syster)


Kommentera

