På banan igen?

På måndag börjar jag arbeta heltid. Det känns både lite nervöst och som att jag ska kunna klara det, om jag tänker mig noga för. Jag behöver inte nödvändigtvis hålla ett lågt tempo, men verkligen se till att inte stressa iväg helt utan anledning. Den gångna veckan har jag mått ganska bra, till skillnad mot veckan innan. Det är väl därför jag ändå ser framåt med lite tillförsikt just nu.

För att fortsätta på tråden i det förra inlägget, med banal popmusik som hittar en stor publik, så väljer jag att fokusera Britney Spears idag. För några år sedan ansågs hon vara en av världens absolut största artister, i alla fall i sin genre, men nuförtiden verkar hon mest anses som lite tragisk. Man kan undra varför faktiskt, för allt som hon har släppt på skiva har hållit en hög kvalitet inom sitt gebit.

Personen Britney har uppenbarligen genomgått någon form av personlig kris, vilket har fått konsekvenser även för artisten Britney. Och ändå har hon fortsatt att ge ut bra musik. Jag skulle gärna vilja stå upp för Britneys (och alla andras) rätt att krisa, genom att påminna om vad det var som gjorde henne så stor. Jag hoppas att Britney kommer ut stronger så småningom, och även jag och alla andra som har och har haft det jobbigt.

BritneyTv, Britney Spears officiella Youtube-kanal.

3 comments so far

  1. jenny on

    Hejsan! Du kommer säkert att fixa det där med att arbeta heltid och skulle du känna att det blir för jobbigt är det bara att säga ifrån. Det viktigaste är ju att DU mår bra.

    Ha det gott och lycka till med ”heltidandet”!

    Jenny

  2. LP on

    Hej Anna-Stina !
    Hoppas att det går bra med heltidsarbetet 🙂
    Jag har sagt det flera ggr til dig och säger det igen. Imponerande i jämförelse med min sjukdomsperiod, men det är ju aldrig ett likartat förlopp med samma sjukdom hos olika individer.
    Lycka till ..
    mvh/LP

  3. anna-stina on

    LP: jag har förstått att det är omöjligt att förutsäga hur lång tid det tar för en enskild individ att återhämta sig, att det varierar väldigt mycket. Just jag tycks ha haft tur på den punkten. Ännu är jag inte återställd, säkert kommer jag att känna av operationen en lång tid framöver. Hoppas att du idag känner att du har kommit tillbaka till det ”normala”! 🙂

    Jenny: Tack 🙂 och ha det bra du med.


Kommentera

