Lägesrapport

Nu har jag arbetat heltid i två dagar, och det har gått ganska bra! Även om jag har haft en hel del att göra, så har jag undvikit att stressa upp mig själv. Ingen kan vara mer förvånad än jag. Så på det hela taget funkar det mesta bra just nu.

Förutom att jag blev på totalt uselt humör när jag kom hem igår. Först blev jag uppringd under dagen av verkstaden som först nu börjat titta på min bil. Verkstadsmannen frågade om jag ville skrota bilen(!). Nej, tyckte jag, det vill jag absolut inte. Då lovade han att ge ett så billigt kostnadsförslag som möjligt vad gäller reparationen, till försäkringsbolaget. Jag uppmanade honom att använda jättebilliga reservdelar. Jag menar, bilen är ju ändå 17 år gammal.

När jag sedan alltså kom hem hade jag fått en påminnelse på obetald parkeringsböter. Det kändes lite fräckt med tanke på att det måste ha varit ett kriminellt element som felparkerade bilen, där den sedan upptäcktes av just en parkeringsvakt som kontaktade polisen. Idag har jag dock fixat det hela med parkeringsbolaget, de var inte besvärliga på något sätt.

Och imorgon ska jag flyga för första gången på ett halvår, denna gång utan hjärntumör (hoppas jag).  Det känns lite underligt att jag flög till och från Singapore samtidigt som jag var hjärntumörsjuk. Och jag fick bara panik vid ett tillfälle, det var när det dröjde tills jag fick vatten att dricka till min värktablett. (Jag visste förstås inte att jag hade någon tumör, bara att jag mådde allmänt dåligt.) OK, lite nervös är jag allt, hade jag kunnat ta tåget så hade jag gjort det istället. Vet inte varför jag blir nervös av allt som är ”första gången” efter min sjukdom.

3 comments so far

  1. maria on

    Kul att det går så bra för dig. Och att du ska flyga, jag är helt ”impad”. Jag är också nervös och rädd för saker, har liksom förstärkts nu efter operationen. Kram och ha det så bra maria. (ps. Såg att hjärntumördagarna kommer på tv den 12/9)

  2. Anna-Stina on

    Är precis tillbaka från min resa. Den gick bra, men jag är trött 🙂 Det kanske jag hade varit under normala omständigheter också. Maria, jag hoppas man blir mindre nervös ju längre tiden går!

  3. maria on

    Förstår att du är trött. Men skönt att höra att det gick bra. Och det är nog så att nervositeten kommer att försvinnna mer och mer vad tiden går.


Kommentera

