Knas

Hur kan man ha ont på ett ställe där man inte har några fungerande nerver? Nu har jag ont på den sidan av huvudet där nerverna är avskurna. Det måste bero på att de har börjat vakna till liv igen? Jag undviker helst beröring på den sidan, eftersom det känns så obehagligt, sticker och pirrar liksom.

Undrar hur det funkar för alla som gör en ansiktslyftning? Då skär man ju också djupt ner i huden för att liksom lyfta den lite högre upp på skallen. Är det inga nerver som ryker då?

Det är väldigt konstigt att jag inte alls haft ont där jag blev ”skalperad”, dvs där de lyfte bort huden från skallen för att kunna borra. Hålet ligger alltså inte precis under ärret, man placerar det alltid lite vid sidan om. Nä, nu får det kanske räcka med äckliga detaljer. Jag har förresten många fler som jag skulle kunna bjuda på och som jag inte har avslöjat ännu.

Känner mig just nu lite misslyckad eftersom jag inte har hunnit med mina arbetsuppgifter den gångna veckan, utan sitter och arbetar en lördag. Tror inte det har med mitt ämliga tillstånd att göra, utan snarare med dålig planering. Det händer nya saker hela tiden som man tar tag i, och då är det lätt att glömma det som man egentligen skulle ha gjort.

Och så väntar jag. På att höra något om bilen, som jag nu inte har sett på en månad. Och på att få träffa en läkare, som jag inte gjort sedan i maj. Ibland känns det verkligen som om man är helt bortglömd.

Lite bättre med tröttheten har det gått nu i veckan. Jag klarade ju av hela fredagen och blev trött först efteråt. Och idag känner jag mig bara nedstämd.

4 comments so far

  1. Jojo on

    Tråkigt att du är nedstämd och har ont 😦 Kram på dig i höstmörkret!

  2. Anna-Stina on

    Kram tillbaka 🙂 Jo, det går ju lite upp och ner. Det som gjort mig lite nedstämd är bland annat att det är knepigt att möta människor som inte vet om att jag har varit sjuk. De förväntar sig ju en ”normal” person eftersom det inte syns på mig att jag har nedsatt förmåga att orka med. Då vill jag inte heller visa att jag blir trött, vilket senare resulterar i ännu mer trötthet. Jag antar att jag kommer att bli återställd någon gång. Frågan är väl om jag borde forsätta vara sjukskriven.

  3. Ed on

    Ja det finns många osynliga ”handikapp”, alla är svåra för personen. Människor har massa outtalade förväntningar hur en människa ska vara.

  4. Anna-Stina on

    Många förväntningar finns det absolut. Det gäller att klara av att strunta i dem 😉


Kommentera

