Ms Normal

Den här helgen har varit den första sedan jag började arbeta heltid, som jag inte har behövt använda helt för återhämtning från veckans aktiviteter. Jag har känt mig nästan normal! I lördags gick vi till centrum och handlade, och gick utöver det en promenad! Och idag var vi och tränade. Pojkvännen har också skaffat gymkort nu, så jag får träningssällskap. Och sedan har jag dammsugit hela lägenheten och tvättat fönster. Och lagat mat förstås.

Det känns väldigt skönt att göra normala saker, jag vill inget hellre än att bli återställd igen. Kanske låter mina aktiviteter lite tråkiga, men för mig är varje steg viktigt.

Enligt uppgift ska jag få tillbaka min bil i veckan. Det är över en månad sedan jag såg den sist. Kanske, kanske vågar jag köra den när jag ska till min gamla frisör på min förra bostadsort. Det är dags att få lite ordning på håret, i den mån det går. Jag har inte kört bil på nästan ett halvår, så jag kanske får ta några lugna svängar innan jag ger mig av. Nu får jag ju i alla fall köra, eftersom jag inte är sjukskriven längre.

Och så är det ju det där läkarsamtalet som jag försöker förtränga…

2 comments so far

  1. jenny on

    Hejsan! Inte låter dina aktiviteter tråkiga. Man kan finna glädjen även i det vardagliga. Idag har jag t ex varit ute i trädgården hela dagen, klippt häcken, planterat några blommor, rensat ogräs. Även detta måste låta tråkigt men jag måste medge att det var längesedan jag kände mig så lycklig. Det var en berusande känsla! Jag antar att du emellanåt kan känna detsamma.

    Du får ha det så bra!

    /Jenny

  2. anna-stina on

    Ja, det är ju trots allt de små sakerna som oftast utgör livet. 🙂


Kommentera

