Äventyr i Flempan

Idag har jag hämtat min bil. Ja, det är sant! Sambon och jag åkte iväg för att hämta den och allt skulle vara lagat och klart. Men ojsan, backspegeln hängde visst lös och hoppsan, centrallåset fungerade fortfarande inte! Så det blev en längre vistelse i söderförorten än vi tänkt oss. Vi fick nämligan sitta i verkstans lunchrum och dricka kaffe medan bilen blev färdiglagad. Men vad kan man begära, de har ju bara haft den inne i en dryg månad!

Men till slut blev den klar i alla fall, och vi kunde ge oss av, lagom till rusningstrafiken. Så det tog en stund att komma hem, men det var det värt. Nu håller vi tummarna för att det extra rattlåset ska avskräcka och att det inte finns en massa dolda trasigheter som kommer att dyka upp framöver.

Imorgon ska jag återinviga mitt bilkörande som frisk, tänkte jag. För jag var inte någon speciellt bra förare som sjuk. Det säger nog sig självt att det inte är bra för föraregenskaperna att ha en tumör i den del av kroppen som styr motoriken! Jag ska köra lugnt och fint, har jag tänkt. Det blir lite av en ny körstil för mig, som har en tendens att ibland vara lite för offensiv.

2 comments so far

  1. LP on

    Hej Anna-Stina !
    Kör varsamt och bry dig inte om sådana småsaker som att låset inte fungerar eller backspeglarna hänger löst. Du har ju livet i kvar ..
    mvh/LP

  2. Anna-Stina on

    Det funkade bra att köra idag. Det är kanske lite som att när man väl lärt sig cykla… 🙂


Kommentera

