Anhörig

Jag har glömt bort att berätta hur fantastisk min sambo A har varit genom hela min sjukdomstid. Det är han som har funnits där hela tiden. Kört mig till läkare. Gått från jobbet för att vara med mig på sjukhuset. Pratat med mig och bara funnits där. Tagit hand om allt praktiskt. Inte försvunnit fast det säkert varit väldigt jobbigt för honom också.

Lojalitet och trofasthet låter inte som så spännande ord, men är egenskaper som är guld värda hos en person som man lever med. Att man verkligen kan lita på någon. Enligt statistiken är det inte helt ovanligt att en man lämnar förhållandet när kvinnan är sjuk. Att en kvinna lämnar en sjuk man är ovanligare. Om detta problem kan man läsa i boken …och jag vill leva.

Jag är väldigt tacksam mot A, hoppas han förstår det.

No comments yet

Kommentera

