Slutsatser

Att drabbas av en hjärntumör är
a) jävligt skrämmande
b) himla intressant

Som jag någonstans har skrivit tidigare hade jag gärna varit utan den här erfarenheten. Men nu när jag har den så är den bra att ha, jag kan inte komma på något mer omvälvande som har hänt i mitt liv. Den har varken givit mig bättre självförtroende eller självkänsla, men den har gjort att jag känner mig gammal, på ett positivt sätt.

Till skillnad från tidigare vet jag nu att jag ska dö någon gång, det där var mer abstrakt förut, något som nog egentligen inte kunde hända. Nu vet jag att det kan det. Om man vet det är det lättare att ta vara på livet medan livet finns kvar, så det är en positiv vetskap. Samtidigt är det lite som att världen har bytt spår.

Jag har funderat på när jag ska sluta älta det här, men det kommer nog att ta ett bra tag.

2 comments so far

  1. LP on

    Kram Anna-Stina .. vi sitter i samma båt … jag har varit på sjön sedan april 2006 .. land i sikte !! ???
    mvh/LP

  2. Anna-Stina on

    Ja, nog är det lite sjögång alltid! 😉


Kommentera

