Varning …eller nåt


Jag har tidigare inte lagt ut någon bild som visar mitt ärr. Kanske har det känts lite för freakshow-artat. Men det är möjligen av intresse på något sätt ändå, vad vet jag.

För mig är alla bilder som dokumenterar min sjukdom väldigt intressanta. De får mig att förstå att allting har hänt på riktigt. I min mobil har jag t ex en bild av mig själv med hela huvudet i bandage, som jag fotade i sjukhussängen.

Den här bilden av mitt ärr är inte alls aktuell, den är från början av juni i år. Nu har håret växt betydligt mer. Det gör ju det på ett halvår, som det nu är sedan jag opererades. Jag hade 16 stygn. Ärret sitter på vänster sida av bakhuvudet (det är vänster öra som syns).

9 comments so far

  1. Elise on

    Tjusigt! Du ska vara stolt över ditt krigsärr. Det berättar ju en historia. Jag tycker att det är jättevackert!

  2. danielle on

    hej aw när jag såg de där kände jag igen mitt ärr som jag hade förförra året asså för två år sen fick jag en godartat hjärntumör…och opereades på KS. hittade bara din blogg utav en slump.hoppas din var godartad :/…
    kram

  3. Anna-Stina on

    Hmm… jag antar att jag är lite glad över att det läkte bra och utan komplikationer. Annars är det mest lite besvärligt med känselbortfallet och det. Men en sak som är lite synd, är att jag inte har någon röntgenbild på tumören. Undrar om man kan be att få det såhär efteråt?

  4. LP on

    Hej Anna-Stina.
    Jag vet inte om det går att få ut en röntgenbild men du kan ju prova. Vore intressant att se en egen sådan bild. Jag beställde journalen från Umeå och det var inga problem.
    mvh/LP

  5. Anna on

    Tufft! Har nåra liknande bilder som man kanske skulle lägga ut?! Ja är stolt över mina ärr, men bara min kille orkar se på dem bilderna… Det är iallafall inget att skämmas för, bara en STOR del av vår identitet!

  6. LP on

    Mitt ärr kan jag inte dölja med hår utan att skaffa en konstig frisyr, som skulle se mysko ut då jag inte har så mycket hår mitt uppe på skallen och ärret sitter i nacken 🙂
    mvh/LP

  7. Anna-Stina on

    De flesta livserfarenheter syns ju inte utanpå, men denna är väl lite speciell för att den syns 🙂

  8. Sussie on

    Hej! Min 9-årige son opererades för en tumör på lillhjärnan/hjärnstammen i januari i år. Han repade sig otroligt bra, men har fortfarande sömnproblem och våldsamma mardrömmar. Är det något som du också har upplevt? Vore jätteroligt om du vill svara. 🙂

  9. Anna-Stina on

    Hej Sussie! Jag hade problem med att sova de första veckorna efter operationen. Förmodligen mycket på grund av allt kortison som jag fick trycka i mig. Ett tag tyckte jag att det var lite läskigt att somna, jag var rädd för att aldrig vakna upp mer. Men det har inte varit några stora problem för mig. Några mardrömmar har jag inte heller haft.

    Hoppas det går riktigt bra för din son framöver!! Det där med mardrömmar kanske är vanligare hos barn?


Kommentera

