Nyårsdagen

Hoppas ni alla har haft en fin nyårsafton och att nyårsdagen börjat bra! Själv hade jag en lugn kväll, som alltid, men den här gången orkade jag vara vaken långt över tolvslaget. Det orkade jag inte förra året, så det är ju en klar förbättring. Vi lagade lite god mat, skålade i rosa bubbel och försökte trösta lillkatten som inte gillade bombardemanget något vidare.

När vi gick och lade oss vid 1-snåret var det ganska lugnt i området. Men någon timma senare brakade våra värsta festprissegrannar till med stereon på max. Det är väl inte första gången om man säger så. Och då bor vi inte ens i direkt anslutning till deras lägenhet. Vi får hoppas att de hade kul. Som väl är, är vi båda vana vid att sova med öronproppar.

Det är konstigt det där med dofter och hur de är så starkt förknippade med olika minnen. Imorse använde jag ett schampo som jag inte använt på länge. Plötsligt kände jag smak av pappkartong och kräks i munnen. Det kom verkligen tillbaka väldigt starkt flera dofter från när jag var som sjukast i våras. Mest spydde jag ju då, men när jag väl kunde äta något smakade allting papp. Det schampot kan jag nog inte använda mer. Eller så får jag skapa nya doftminnen kring det.

Lite trög känner man sig idag. Vi får väl gå en promenad för att piggna till, eller nåt. God fortsättning!

2 comments so far

  1. jojofalk on

    Det låter som att ni hade det lugnt och trevligt. Vi var också bara hemma och softade. Det låter jobbigt med era partygrannar dock. Måste dela med mig av ett äckligt luktminne som påminner jättemycket om ditt. En gång i mina tonår när jag hade spytt så hällde jag ner lite av ett favoritschampo i toastolen för att det skulle lukta bättre efteråt. Sen dess kunde jag inte använda det schampot eftersom jag förknippade det med kräks… urk.

  2. Anna-Stina on

    Hehe 🙂 Man ska tänka på vad man gör i samband med illamånde tydligen…


Kommentera

