Mitt sovande ärr

De senaste dagarna har det kliat en hel del kring mitt ärr igen. På vänster sida av skallen är det ju en känsla som påminner om när en kroppsdel har ”somnat”, ni vet. Men nu kliar, pirrar och sover det samtidigt.

Ungefär 4 månader efter operationen slutade min skalle att kännas som om den vore av trä, dvs helt stum, och började sova istället. Är det nu ytterligare en förändring på gång, kanske ska jag till slut få tillbaka ”normal” känsel? Vet vet, spänningen stiger.

När jag opererades skar man av två stora nerver som går från nacken och fram emot ansiktet på vänster sida. De påverkar inte musklerna, men känseln. Det har egentligen ingen betydelse om man har känsel på just den delen av kroppen, men det är klart att det vore ju kul att slippa den där lite udda pirrande känslan. Särskilt när någon annan rör det området känns det obehagligt. Som mest kliar det nu just ovanför ”borrhålet” som jag fortfarande har (och alltid kommer att ha kvar) i skallen.

I övrigt känner jag mig faktiskt bättre och bättre. Orkade gå iväg och träna flera gånger när jag var julledig.

1 comment so far

  1. Anna on

    Ja visst är det lite annorlunda med ett stort ärr i huvudet:) Själv känner jag av blåst och framförallt kyla. ”Isar” när jag är ute och det är kallt…
    Skönt att du känner dig piggare!


Kommentera

