Charging…

Jag har kommit på en ny liknelse till mitt trötthetstillstånd. Jag har vissa saker gemensamt med min gamla mobil 😉

Den blir väldigt fort trött, och sedan tar det ett tag att ladda upp den. Den laddar och laddar, men plötsligt säger det ”ping” och så är den uppladdad. Precis så kan jag känna ibland. Jag sover och vilar, vilar och sover, och så säger det plötsligen ett litet ”ping”, t ex tidigt på morgonen. Och på en gång känner jag att jag är färdigvilad för den här gången. Ganska praktiskt.

1 comment so far

  1. Maria F on

    Hej igen,
    det är alldeles fantastiskt det du berättar!!!Precis så är det! Som den gamla mobilen! Egentligen är det väldigt praktiskt, när man är full-laddad så är man verkligen pigg! Men…om man inte passar sig då och försöker hitta en balans och tänker på att lägga in vila och lugn och ro..Då tar batteriet slut, och min strävan är att det inte ska ta tvärslut, för det kan ju komma just när man är bortbjuden eller ska göra något annat kul….
    Hälsn Maria


Kommentera

