Nytt hår – nytt liv?

Så var jag då hos frisören, som jag berättade att jag skulle i förra inlägget. Jag gick till en liten salong i mitt förortscentrum som har många stjärnor hos Eniro. Det är lite svårt med frisörer när man är relativt nyinflyttad. Det gäller att hitta någon som är bra och kan klippa så att man blir nöjd.

Väl där så började förstås hela proceduren med att jag förklarade min hårsituation, med ärr och bortrakade partier. Frisören blev inte chockad, det märkte jag. Det visade sig att hon också hade håret på utväxt efter cancer och cellgiftsbehandling. Så kunde vi då utbyta sjukdomshistoria med varandra, som två äldre damer i ett väntrum. Det var riktigt trevligt. Hennes sjukdomsbild måste nog beskrivas som värre än min. Hon hade upplevt det som ett trauma att förlora sitt långa hår också – frisör och allt. Men nu verkade allt vara på rätt väg.

Rent klippningsmässigt valde jag den mer radikala idén, av de förslag som vi kom upp med. Klippa090129asa bara lite, eller klippa så att det korta partiet kan integreras i frisyren s a s. Det blev det senare, och därmed en pagevariant som är uppklippt baktill. Jag känner mig supernöjd med att slippa hippiestilen. Och såhär blev det. Nu är det inget ”fel” i håret längre, det är riktigt skönt!

7 comments so far

  1. mor on

    Det blev ju snyggt:-)

  2. lisa on

    Va, fin du blev.
    67+++

  3. Moniqa on

    Riktigt tjusig tycker jag att du blev… Hoppas du själv trivs i den frisyren också.

  4. Anna on

    Nu vet ju inte ja hur du såg ut innan, men det här var skitsnyggt! Kommer själv ihåg första gången det gick att klippa en frisyr som såg något sånär normal ut:)

  5. mia on

    Vad fin du är i din nya frisyr!!För mig är det viktigt att få bli ”kvinna” igen dvs lite lagom fåfäng och inte bara ett offer för operationen..trodde aldrig att det skulle bli så men så är det..Läste din kommentar och jag håller med, jag blir tokig på processen att komma vidare-allt gick ju bra och det var en märklig upplevelse som jag i det stora ej vill vara utan men det tär när man faller ner i grubblandet..Din blogg är till stor hjälp för mig för jag är tacksam att få ta del av din process-känner mig lite ensam och omgivningen vill helst inte spendera några fler tankar på det som hände utan tycker; ”ryck upp dig”..
    Kram

  6. Anna-Stina on

    Tack för snälla kommentarer! 🙂

  7. Jojo on

    Du blev jättebra i håret! Skönt att förnya sig. Lustigt också att du och frissan hade nåt gemensamt att prata om, lustigt hur det slumpar sig, vilka man träffar och så.


Kommentera

