Läsmättnad

Nu har jag kommit till en punkt då jag inte vill läsa om sjukdom och överlevnad mer. Inte just nu i alla fall, jag känner mig mätt på den litteraturen. Inte för att den är dålig, men för att jag tror att jag har bearbetat tillräckligt mycket för att vilja lägga just de böckerna åt sidan – för tillfället.

Sjukläsning - no more

Sjukläsning - no more

Min boklista finns under Litteratur-fliken, men här kommer den i kortversion:

Bra böcker om att överleva svår sjukdom
Berntsson, Ulla, Lite cancer är inte så farligt
Förändringar : tio kvinnor skriver om cancer
Sandén, Ulrika, …och jag vill leva
Stolt, Carl-Magnus, Att vara levande : berättelser om förlust, kärlek och överlevnad
Svedelid, Olov, Riden av maran, besatt av demoner, helad av änglar
Watt, Ben, Patient : den sanna berättelsen om en ovanlig sjukdom

Bra böcker om att överleva svåra olyckor
Parrado, Nando, Miraklet i Anderna : mina 72 dagar på berget och den långa färden hem
Det finns fler böcker – dels som jag ännu inte har läst och dels som rör sig i gränslandet kring överlevnad. Kanske återupptar jag just detta läsande lite senare. Eftersom jag har läst böcker nästan så länge jag kan minnas, så är det ett naturligt sätt för mig att söka kunskap och ta del av andras erfarenheter. Jag vet att det inte är så för alla, vi hittar väl alla våra egna vägar. Nu ska jag läsa helt andra saker. Som t ex chick lit.

No comments yet

Kommentera

