Hej då bilen

Nu är det dags att låta bilen somna in för gott.  Efter drygt tre år av olika sorters krångel, på sista tiden inbrott, stöld och skadegörelse, så vill den definitivt inte vara med längre. Och jag orkar över huvudtaget inte se eländet mer. För andra gången på två veckor har batteriet tokdött, av oklara orsaker.

Förra gången jag skrotade en bil, för 3,5 år sedan, fick man pengar när man lämnade in den. På förra bilen sprack topplockspackningen så det kom in vatten i motorn. Den bilen sörjde jag verkligen, den var min pärla. Den här bilen, som jag har haft i drygt 3 år, är jag mest glad att bli av med. Att det kostar mig 500 spänn känns väldigt billigt i sammanhanget. Vanlig bärgning kostar ju minst 1 200. För att inte tala om övriga verkstadskostnader under de här tre åren… Överstiger säkert bilens inköpspris med råge.

Det går nog utmärkt att vara utan bil. Min lilla hangup är bara hur vi ska ta katterna till veterinären om/när det behövs. Hyrbilar får man inte köra husdjur i. Men det hittar jag säkert någon kreativ lösning på. 🙂

Nu ska jag besöka Skrotabilen.se

3 comments so far

  1. LP on

    Hej Anna-Stina ..

    Lycka till i det bilfria livet 🙂

    mvh/LP

  2. Elise on

    Hurra för billöshet! Jag åker buss med min kisse och det är inget problem. 🙂 Även om det skulle vara akut, så går ju bussar så pass ofta att det inte skulle vara mycket snabbare att åka bil.

  3. Anna-Stina on

    Att åka buss med kissarna till veterinären är tyvärr inget fungerande alternativ för oss, men som sagt, man får väl vara lite kreativ. Annars kommer vi nog inte märka av billösaheten så mycket i vardagen. Det blir inga turer till IKEA bara, så är det. 🙂

    Väntar på att bilhämtarna ska ringa.


Kommentera

