Att skaffa sig perspektiv

Framför mig ligger två oerhört krävande veckor jobbmässigt. Hundratals ögonpar kommer att riktas mot mig med en mängd olika förväntningar. Jag är osäker på om jag hinner med de förberedelser som krävs. Redan nu har stressnivåerna stigit märkbart och efter att lillkatten kräktes i min säng kl 03.30 i natt så kunde jag inte somna om igen, utan tankarna malde och malde.

Hade jag varit mitt gamla jag så hade jag bara bitit ihop och kört på. Det kommer jag att göra nu också, men med en snällare attityd mot mig själv. Jag gick igenom alla mina gamla blogginlägg från maj förra året. Det var väldigt intressant, för det var längesedan jag läste dem sist. Som att gå tillbaka till en gammal dagbok, ja ni vet. Och då påmindes jag om vad som är viktigt och att jag kunde se det så klart då.

Det jag sysslar med är knappast på liv och död. Tycker någon att jag gör en dålig insats på jobbet så… shit happens. Huvusaken är att jag själv gör mitt bästa utifrån de förutsättningar som finns. Att ge sig själv lite lugn och ro och vara good enough. Att hala fram lite tröskelpedagogik ur bakfickan.

Hade det här varit i höstas så hade jag inte orkat med slutet av veckorna. Jag hoppas och tror att jag gör det nu. Det är ett tufft liv att vara kontrollfreak. 🙂

8 comments so far

  1. mor on

    Det kommer och gå så bra så! Och rätt låt vann på melodifestivalen:-)

  2. LP on

    Hej Anna-Stina !

    Lycka till !

    mvh/LP

  3. Anna-Stina on

    Tack!
    Mor: Man undrar när opera-schlager blev en stor genre i musiksverige….?

  4. mor on

    Det blev det igår:-)

  5. Frida on

    Tänkte ge dig en liten utmaning för att komma på fina tankar. Hoppas det går bra och att du har en bra dag!

    Så här när det fortfarande är grått ute och det känns som om det är väldigt långt kvar tills våren visar sig, kan det vara bra att påminna sig själv om allt fantastiskt som vi har att se fram emot. Härmed utmanar jag DIG att skriva en lista med minst tio saker som du ser fram emot. Det kan vara något som händer nästa vecka, nästa månad eller kanske till sommaren.

  6. Anna-Stina on

    Det finns jättemycket fantastiskt att se fram emot, och inte minst att uppleva i nuet. Men en lista komer jag nog inte att skriva, tyvärr. 🙂

  7. Helena on

    Hej! Hoppas det går bra med jobb, energi och allt annat! Jag har förberett mig klart inför strålning och börjar på måndag. Startade en egen blogg härom dan, så då kan du läsa den om du vill och hinner!

    Ha det gott!

  8. Anna-Stina on

    Stort, stort lycka till med strålningen, Helena! Och jag ska verkligen följa din blogg, att blogga är bra! 🙂


Kommentera

