Riktmärken

Så har jag då några nya datum att förhålla mig till. Det blir inte röntgen före midsommar, som läkaren sa, utan efter. Vilket i sin tur borde betyda att jag får vänta hela sommaren på resultatet (tills doktorn är tillbaka från semestern). Ungefär som förra sommaren när jag väntade i tre månader på svaret från ett kromosomtest. Alltså, anledning till nya humörsvängningar! :-/

Det är min första röntgen efter operationen. Och den här gången har jag fått ett papper med en massa förhållningsregler och information, något jag inte behövde ta del av när det begav sig förra gången. Man får t ex inte ha ögonmakeup. Och hur har de tänkt att man ska sig till sjukhuset osminkad? Big no no i min bok… Förra gången var jag för sjuk för att reflektera över smink, så det kan jag kosta på mig nu. 😉

2 comments so far

  1. Meningeom on

    Att vänta på svar suger…
    Tre veckor tog det ungefär att få svar på att min första tumör var godartad. Jag har nu fått klart att jag ska operera bort min andra tumör den 23 juni, 7 veckor efter den första operationen. Magnetröntgen sker den 22 juni för att man ska ha färska bilder till operationen.

    Så helt klart måste Du kunna få svar på Din magnetröntgen mycket tidigare!

  2. Anna-Stina on

    Det måste vara hemskt att vänta på svar angående godartad eller ej. Jag hoppas att din andra operation går bra! Säkert gör den det, läkarna är ju så skickliga.


Kommentera

