Trevlig midsommar

De flesta har utstakade planer för helger som midsommar. Det har inte jag. Har inga bra svar att ge om vad jag ska göra i helgen. Det känns inte relevant på något vis. Vi får väl se.

Eftersom jag ska kontrollröntga hjärnan på måndag så har jag ingen lust att fira något. Fira kan man förhoppningsvis göra senare, om man får ett positivt besked. Tills dess är det denna ständiga väntan på vadå.

Om man klarar av att leva helt i nuet så spelar det inte så stor roll vad man ägnar sig åt egentligen. Då kan man finna något meningsfullt i det lilla.

6 comments so far

  1. maria on

    Tevlig midsommar till dig också!

  2. Meningeom on

    Jag ska fira att jag ska in och operera mig på måndag!
    Eller rättare sagt magnetröntga på måndag och operera mig på tisdag. Ska bli så skönt att äntligen få det gjort så att man kan börja jobba på ”riktigt” snart igen.

    Trevlig midsommar !!

  3. Eva on

    Hej Anna-Stina!
    Vill bara önska lycka till imorgon! Hoppas att du kunnat njuta någonting i helgen, det kan ju finnas guldkorn även i det lilla. / Eva

  4. Anna-Stina on

    Tack allihopa! 🙂

  5. Meningeom on

    Om du bara visste hur rätt du har Eva!!
    Ett av dom där guldkornen hittade jag idag.

    Blev inlaggd idag och började dagen med MRT för att ha färska bilder till tumöroperationen imorgon. Efter dom vanliga proverna och diverse samtal med narkosläkare och opererande läkare så verkade allt gå enligt planerna. Fick höra om risker med att bli döv och ansiktsförlamning, men att operation var min enda/största chans att få behålla hörseln på högerörat (har förlorat hörseln på mitt vänsteröra redan innan jag tog bort tumören där).

    Hade laddat med filmer i den bärbara datorn och skaffat mobilt bredband för att fördriva tiden på avdelningen. Tänkte att det var bäst att börja titta på lite film redan idag ifall jag skulle tappa hörseln helt efter operationen. Hann ungefär halvvägs in i första rullen när min operatör/läkare kommer och vill diskutera dom nya MRT-bilderna.

    Första tanken är att det är något som är knas nu…

    Fick se mina tidigare röntegenbilder för att kunna jämföra med dom nya, och helt j*vla otroligt, så var den kvarvarande ”tumören” borta!!!!!!

    Man antar att det bara var en inflamation som hängde ihop med mitt meningeom som jag tog bort förra gången. Den var tydligen rätt så inflamerad sas det nu. Hur som helst så blir det återbesök om ca. 6 månader och som det ser ut nu så är jag ”frisk”. Hjärnspöken och trötthet finns ju fortfarande kvar.

    Största nackdelen som jag ser det nu är att jag aldrig kommer att vinna några större summor på spel eftersom det här troligen var högsta vinsten i mitt liv. 😀

    Sitter hemma i soffan igen och hoppas ni alla får en hääääärlig sommar!

  6. Anna-Stina on

    Så fantastiskt att läsa detta! Man blir så glad att sådana bra saker kan hända! Stort grattis till dig och jag förstår att du är lättad. Så skönt att slippa operationen med eventuella komplikationer, och att tumören inte fanns kvar! Önskar dig också en riktigt bra sommar, och det tror jag att du får!


Kommentera

